„Няма по-силно осезание за появата на даден бранд от… неговото лого!
Бланка, фактура, печат, подпис в електронната поща, визитка, бюлетин. Логото заема всички фирмени документи и инициали. Обикаля социалните мрежи като профилна снимка или като допълнително удостоверение на вашите фотографии, реклами и всякакви други визуални материали. Т.е. то е навсякъде, където е вашият бранд и дори може да ви донесе конкурентно предимство.
Изправени пред необходимостта от лого, сме изправени и пред най-малко два капана.
Капан номер едно: направи си сам лого
Ако сте от хората, които „разцъкват фотошоп-а“ от години, достигнали сте известно ниво и имате визуална култура, напълно възможно е да се заблудите, че сте в състояние да изпълните такава фундаментална задача, каквато е направата на лого. Започвате работа, стигате до някъде, скалъпвате някакво знакче, но… то няма представителен вид, не е качествено и не е приложимо навсякъде. В допълнение – не е удобно за лесна и бърза употреба.
Циферблат се въртя известно време, хванат в този капан. Докато не осъзна, че за качествено лого е необходим комплексен играч, който владее повече от една програма за графична обработка, има школувано ниво и сериозен опит.
Капан номер две: поръчай си „какво да е“ лого
В този капан се попада, ако сте решили да пестите пари и без да правите проучване, поръчате лого на първия дизайнер, който ви се изпречи в мрежата. Какво получавате обикновено в този случай? Фирмен знак във вид на едно листенце и две кръгчета или триъгълниче и правоъгълниче с надпис на името в някакъв шрифт. Комбинациите могат да бъдат безбройни. Формално може и да наричате лого това, което ще получите. Но всъщност нямате лого, имате картинка, генерирана от готови шаблонни графични символи, които изобщо не изразяват вашата идентичност.
След като се измъкна от първия, Циферблат се обърна към Albena Rashkova Design Studio и директно избегна втория капан.
Получихме пълен пакет финални файлове, които да ни служат за уеб, печат и широкоформатен печат, в случай че решим да излезем на външна реклама. Пакетът включва и две версии на логото – вертикална и хоризонтална, както и базовите цветови комбинации, за които се споразумяхме.
За нас работи Албена Джимова-Рашкова, за която ще ви кажем само, че е истинска хала, когато има задача и срок!
Останалите суперлативи за нея са в самия резултат:
Логото на Циферблат представлява отворена книга, с което отговаря на една дейностите си – издателската. Стори ни се по-енергично и хубаво книгата да е отворена, а не… легнала. „Поза“, с която постигнахме още два ефекта: кориците на книгата наподобяват часовникови стрелки и така кореспондират с името на бранда, в същото време покриват „10 и 10 стандарта“ за реклама на часовници!
Мирослава Иванова