„Обръщали ли сте внимание колко е часът, според рекламите на часовници? Ако отговорът ви на този въпрос е „Да!“, сигурно сте забелязали, че повечето видеа и снимки на часовници със стрелки показват 10 и 10 (или 22 и 10 часа). „10:10“-стандартът в рекламирането на продукти от часовникарската индустрия има различни обяснения, но най-съществени са
естетическите причини за „точното“ рекламното време
Първата от тях се крие в привлекателната за хората симетричност, идваща от това разположение на стрелките.
Друга важна причина касае логото на производителя, което обикновено се разполага в горната част на циферблата, под индикацията на числото (часа) 12. Т. е. това е мястото, което задълижтелно трябва да остане видимо и чисто. Допълнителните елементи върху циферблата като датник, вотричен циферблат или сигнатури се разполагат обикновено около индикациите на числата (часовете) 3, 6 или 9. Ето защо при експонирането на часовника тези пространства от циферблата също трябва да останат свободни.
Е, остава ни да приобщим и друг, много сериозен аргумент в полза на „10:10“-стандарта в рекламите на часовници –
доброто настроение
Всеки производител би и искал да види как продуктът му се усмихва на клиента. Оказва се, че часовникът е артикул, който може да си позволи добро настроение, което при това идва от самия него. Единственото разположение на стрелките, което най-точно се доближава до изображението на усмивка е в позицията 10 и 10 (или 22 и 10 часа).
Излиза, че рекламистите са решили да направят нещо в полза на доброто ни настроение с надеждата, че този техен прийом ще им се усмихне във вид на продажби.
Да. Часовникът може да помогне на всеки купувач да намери щастието си и опровергава думите на поетите, че щастието не се купува.
И още нещо, на мнозина въпросната позиция на стрелките напомня буквата „V“, която се асоциира с латинската дума victory – победа в съревнование. Отново хубаво утвърждение, както за производителите и търговците на часовници, така и за техните клиенти.
Снимка: Бутици Giulian